واژه های آسمانی ؛راهی به سوی آرامش

درباره ما


******* آیا می دانید: شما می توانید در مدت زمانی محدود ، بایادگیری کمتر از 2 درصد از کلمات قرآن ، معنای 82 درصد از کلمات به کار رفته در قرآن را فرا بگیرید؟قرآن کریم در مجموع از 87419کلمه تشکیل یافته است.از میان این کلمات،1257کلمه،بیش از 7 باز تکرار شده اند که تحت عنوان((کلمات پرکاربرد))نام گذاری می شوند.از این تعداد، 120 کلمه ،کلماتی هستند که ما فارسی زبان ها معنای آن را می دانیم(کلماتی نظیر الله ،شیطان،جهنم و...)و 1137کلمه دیگر با انکه کمتر از دو درصد از حجم قرآن را تشکیل می دهند ولی با توجه به تکرار زیاد ، بیش از 82 درصد قرآن (71575کلمه)از این کلمات تشکیل یافته است.لذا شما با یادگیری این کلمات ،به راحتی اکثر کلمات به کار رفته در قرآن کریم را معنا نموده و با این کتاب آسمانی انس می گیرید. در این وبلاگ این کلمات را آموزش خواهیم داد. *********** ان شاء الله بتوانم با این موضوعات به دین مبین اسلام خدمت کرده باشم. اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

دانلود اپلیکشن اندروید

دانـلـود اپـليکيشن انـدرويـد

موضوعات مطالب

آموزش سبک زندگی اسلامی به کودکان
آموزش نرم افزار های تولید محتوا برای ساخت محتوای قرآنی
وصیت نامه
نرم افزار اندرویدی وبلاگ

فیلم ها و کلیپ های مذهبی

حضرت محمد (ص) از نگاه کودکان

احادیثی از پیامبر اکرم حضرت محمد (ص )

ورود حضرت رسول (ص) به مکه )

دعای حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)

زیارت حضرت محمد (ص)

واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی

سایت های قرآنی

سایت رهبری - وبسایت ختم قرآن - شورای عالی قرآن - رادیو قرآن - نمایشگاه سیار قرآن - نور مبین - صلات

برچسب‌ها

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
قرآن انلاین وب سایت ختم قرآن اهمیت فضای مجازی صراه مستقیم را در نماز جستجو کنید قرآن ، پرچم نجاتبخش ، كتاب عبرت و آموزش و بيان و تبيان است

به وبلاگ واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی خوش آمدید.مخاطبان اصلی ما والدین ، معلمان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می باشند؛ از این که از تمامی بخش ها دیدن می نمایید متشکریم.

نمازی جهت نجات از میزان

در وسائل الشیعه از حضرت رسول (ص) مروی است که:

هر کس در شب جمعه مابین مغرب و عشاء دوازده رکعت یعنی شش دو رکعتی نماز کند  و در هر رکعت بعد از حمل چهل مرتبه (قل هوالله احد) بخواند در قیامت بر پل صراط او را ملاقات کنم و با او مصافحه کنم و با هر کس من بر صراط ملاقات و مصافحه کنم کفایت میکنم از او حساب میزان را.

منبع :بهرام رحیمی نژاد، معجزات نماز ،انتشارات ایران جوان صفحه12

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

نماز به جهت تجدید قوا و پیدا کردن نیرو

کیفیت این نماز:دو رکعت، در هر رکعت بعد از (حمد)دو ایه اخر سوره بقره (امن الرسول) بخواند.بعد از نماز دست خود را بر صورت خود بگذارد ، دعا کند و حضرت رسول را شفیع آورد و و سه بار بگوید:

 بِسمِ اللهِ اَخرَج عَلَیکَ یَا وَجَع مِن عَینِ اِنسٍ اَو عَینِ جِنٍّ اَخرَج عَلَیکَ الذی اتَّخِذَ ابراهیم خلیلاً و کَلَّمَ موسی تکلیماً و خَلَقَ عیسی من روح القدس لما هَداتَ وَ طَفِئَت کَمَا نارَ ابراهیمَ بِاِذن الله .

منبع :بهرام رحیمی نژاد، معجزات نماز ،انتشارات ایران.ص14

نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

نماز حاجت از رسول اکرم(ص)

هر کس پیش از نماز صبح دو رکعت نماز حاجت بخواند ،در رکعت اول بعد از حمد 7 مرتبه سوره قل یا ایهاالکافرون و در رکعت دوم بعد از حمد 7 مرتبه سوره قل هو الله را و چون نماز را سلام بدهد ده مرتبه بگوید  سبحان اللهِ والحمدُللهِ ولااله الا اللهُ واللهُ اکبرُ ولاحولَ ولاقوهَ الا باللهِ العلیِّ العظیمِ  و ده مرتبه صلوات بفرستد و ده مرتبه بگوید  یا غیاثَ المُستَغِثینَ اغِثنی  و بعد حاجت خود را بخواهد.

منبع :بهرام رحیمی نژاد، معجزات نماز ،انتشارات ایران ،ص41و42

نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

**نماز پر فضیلتی که ثواب چهل مرتبه قرآن خواندن را دارد

در بحار ج 89 از حضرت صادق روایت نموده :

هر کس پیش از ظهر روز جمعه دو رکعت نماز بکند .در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و شصت مرتبه سوره(قل هو الله احد) را بخواند و در رکوعش سه مرتبه یا هفت مرتبه (سبحان ربی العظیم و بحمده) را بخواند  و سجودش را بگوید .بعد از ذکر سجود:

سجَدَ لَکَ سَوادی وَخیَالی وَآمَنَ بِکَ فُوادی وَ ابُوءُ الَیک وَاعترفُ لَکَ بالذَّنبِ العظیم عملتُ سُوءً وَظلمتُ نفسی فاغفرلی ذنوبی فانهُ لا یغفرُ الذنوبَ الا انتَ اعوذ بعفوک من عقوبتک واعوذ برحمتک ونقمتک و اعوذ برضاک من سخطک واعوذ منک لا ابلغ مدحتک ولااحصی نعمتک ولاالثناء وعلیک انت کما اثنیت علی نفسک وعملت سوءً وظلمتُ نفسی فاغفرلی انهُ لایغفر الذنوب الا انت.

پس کسی که این نماز را بکند ثواب ان را دارد که چهل مرتبه قرآن را قرائت نموده.

منبع :بهرام رحیمی نژاد، معجزات نماز ،انتشارات ایران.ص22

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

نماز پر فضیلت بین مغرب و عشاء

از رسول خدا روایت است که سفارش فرمودند:

دو رکعت نماز بین مغرب و عشا در رکعت اول بعد از حمد ،13 مرتبه (اذازلزلت) و در رکعت دوم(حمد)و پانزده مرتبه (قل هوالله احد) را بخواند . و اگر هر سب بخواند ثوابش را جز خدا کسی نمی تواند به شمار آورد . اگر در هر ماه بخواند از مومنین ، اگر در هر سال بخواند از محسنین و اگر در هر جمعه یک بار بخواند از مخلصین ، و اگر هر شب بخواند با من در بهشت همنشین باشد.

منبع :بهرام رحیمی نژاد، معجزات نماز ،انتشارات ایران.ص15

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

نماز پر فضیلتی که سبب میشودخداوند در اخرت دوبال بدهدکه پرواز کند

در بحار ج89 از حضرت رسول روایت نموده که:

هر کس بجا آورد روز جمعه چهار رکعت نماز و در هر رکعت بعد از حمد 51مرتبه سوره(قل هوالله احد) و50 مرتبه (ایه الکرسی) بخواند قرار می دهد حق تعالی برای او در آخرت دو بال که پرواز کند بر پل صراط و در بهشت هرجا که بخواهد.

منبع :بهرام رحیمی نژاد، معجزات نماز ،انتشارات ایران ،ص20

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

**نماز پرفضیلت پیش از ظهر روز جمعه

در بحار از حضرت امیرالمومنین (ع) منقول است که حضرت رسول فرمودند:

هر کس بخواهد دریابد فضیلت روز جمعه را پس بجای آورد پیش از ظهر چهار رکعت نماز که قرائت کند در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد   و 15 مرتبه (ایه الکرسی) و15 مرتبه سوره(قل هوالله احد) پس چون از نماز فارغ شود استغفار نماید .

هفتاد مرتبه(استغفرالله ربی واتوب والیه) و بعد 50 مرتبه (لا حول ولا قوه الا بالله) و50 مرتبه بگوید(لااله الا وحدهُ لاَ شریکَ لَه) و50 مرتبه بگوید(صَلَّی اللهُ علی النّبیِّ  الاُمّیّ و آله).پس چون اینعمل را بجا اورد خود بر نمیخیزد تا خدا او را از آتش دوزخ آزاد فرماید و نمازش را قبول می فرماید و دعایش را مستجاب می کند و او را و پدر و مادرش را می آمرزد و می نویسد حق تعالی از برای او به هر حرفی که بیرون امده از دهان او (یعنی در این نماز شریف واعمال) ثواب یک حج و یک عمره و بنا میکند از برای او به عدد هر حرفی یک شهری در بهشت و عطا میفرماید به او ثواب هر کسی را که نماز کرده باشد در مسجد های جامعه شهر ها با پیغمبران.

منبع :بهرام رحیمی نژاد، معجزات نماز ،انتشارات ایران .ص18و19

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

 به جهت هر حاجت مجرب است چهار ركعت نماز بخواند. به یك سلام ركعت اول بعد از حمد 100 مرتبه
(وَ افَوَّضُ اَمرى اِلَى اللّهِ )

در ركعت دوم 100 مرتبه
(نَصرُ من اللّه و فتح قریب )

و در ركعت سوم بعد از حمد 100 مرتبه
(الا الى اللّه تصیر الامور)

و در ركعت چهارم بعد از حمد 100 مرتبه
(انا فتحنا لك فتحا مبینا)

و بعد از سلام قبل از حرف زدن با كسى 100 مرتبه
(استغفر اللّه ربى و اتوب الیه )

و بعد سر به سجده بگذارد و حاجتش را بخواهد.

منبع:معجزات نماز،بهرام رحیمی نژاد،انتشارات ایران جوان،ص23

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
برچسب ها : نماز كن فیكون
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

 نماز حضرت جعفر طیار علیه السلام جهت پاك شدن از تمام گناهان
یكى از نمازهاى مستحب ، نماز جعفر طیار علیه السلام است كه درباره آن تاكید فراوان شده است و براى آمرزش گناهان بسیار موثر است و آن چهار ركعت است كه دو ركعت دو ركعت خوانده مى شود. به این ترتیب كه در هر ركعت بعد زا حمد و سوره پانزده مرتبه
(سبحان اللّه و الحمدللّه و لا اله الا اللّه و اللّه اكبر)

و در هر ركوع ده مرتبه و پس از سر بلند كردن از ركوع ده مرتبه و در سجده اول ده مرتبه و در میان دو سجده دو مرتبه و در سجده دوم ده مرتبه و پس از سر بلند كردن از سجده دو مرتبه كه مجموعا در هر ركعت هفتاد و پنج مرتبه و در چهار ركعت 300 مرتبه مى شود. نماز حضرت جعفر طیار علیه السلام را سوره معین لازم نیست ولى بهتر آن است كه در ركعت اول بعد از حمد سوره (اذا زلزلت ) و در ركعت دوم سوره (و العادیات ) و در ركعت سوم (اذا جاء) و در ركعت چهارم سوره (قل هو اللّه احد) را بخواند و احتیاط لازم آن است كه ذكر ركوع و سجود را علاوه بر ذكرهاى مذكور به جا آورد خواه قبلا و بعدا باشد و نماز جعفر طیار علیه السلام وقت معین ندارد و در سفر حضر مى توان خواند. ولى بهتر آن است كه در حرم مطهر آقا على بن موسى الرضا علیه السلام و دیگر ائمه معصومین علیه السلام باشد و بهترین وقت خواندن آن شب جمعه و روز جمعه موقع بالا رفتن افتاب مى باشد و هر كس موفق شود روزى یك مرتبه بخواند امام صادق علیه السلام مى فرماید: گناهى براى او نوشته نخواهد شد و حدودا نیم ساعت وقت مى برد و حیف است كه انسان از چنین نماز پر فضیلتى غافل شود.

منبع:معجزات نماز،بهرام رحیمی نژاد،انتشارات ایران جوان ،ص24و25

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

نمازى به جهت حفظ از شر همه مخلوقات
در كتاب جناه الخلود مسطور است هر كس در شب جمعه دو ركعت نماز بجا بیاورد و در هر ركعتى بعد از حمد ده مرتبه سوره (اذا زلزلت ) را قرائت نماید و بعد از فراغ بگوید:
(یا حى یا قیوم یا ذالجلال و الاكرام )

از شر همه مخلوقات ایمن گردد.

منبع:معجزات نماز،بهرام رحیمی نژاد،انتشارات ایران جوان،ص29

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

 نماز هدیه به والدین
در شب جمعه باید بجا آورد و آن دو ركعت است . در ركعت اول بعد از حمد ده مرتبه بگوید:
(ربنا اغفرلى و لوالدى و للمومنین یوم یقوم الحساب )

و ركعت دوم بعد از حمد
(رب اغفرلى و لوالدى و لمن دخل بیتى مومنا و للمومنین و المومنات )

و بعد از سلام ده مرتبه بگوید:
(رب ارحمهما كما ربیانى صغیرا)
منبع:معجزات نماز،بهرام رحیمی نژاد،انتشارات ایران جوان،ص31

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

نمازى كه مادر باید براى فرزند مریضش بخواند
در كتاب صحایف الاعمال مسطور است كه شخصى مریض شده بود به بیمارى سختى ، چنان كه از حیات وى قطع امید شده بود. امام جعفر صادق علیه السلام به عیادت آن مرد رفت . مادر او را دید كه در كنار فراش او نشسته و گریه و زارى و جزع مى كند. آن حضرت فرمود: اى مادر! وضو بساز و دو ركعت نماز بخوان و در سجده بگو:
(اللهم انت وهبته لى و لم یك شیئا فهبه لى هبه جدیده )

چون آن زن نماز را خواند، مرض آن پسر به صحت پیوست به نوعى كه طعامى در آن روز طبخ شده بود آن پسر با مادر خود از آن طعام میل كرد.

منبع:معجزات نماز،بهرام رحیمی نژاد،انتشارات ایران جوان،ص32

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

نماز صلوه المضطر
در كتاب تحفه المهدویه مرقوم است كه از براى حوائج بخواند و آن چهار ركعت است در هر ركعت به یك سلام در ركعت اول بعد از حمد بیست و پنج مرتبه بگوید:
(افوض امرى الى اللّه ان اللّه بصیر بالعباد)

و در ركعت دوم بعد از حمد بیست و پنج مرتبه
(لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمین فاسبجبناله و نجیناه من الغم و كذلك ننجى المومنین )

و در ركعت سوم بعد از حمد بیست و پنج مرتبه بگوید:
(حسبى اللّه و نعم الوكیل )

و در ركعت چهارم بعد از حمد بیست و پنج مرتبه
(لا حول و لا قوه الا باللّه العلى العظیم )

و بعد از نماز بیست و پنج مرتبه صلوات بفرستد و حاجتش را از خدا بخواهد.

منبع:معجزات نماز،بهرام رحیمی نژاد،انتشارات ایران جوان،ص47

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 13 مرداد 1395 |

 

 

نمازی جهت حفظ مال،دین و دنیا وآخرت

در مصباح شیخ کفعمی ؛ص180 از حضرت رسول اکرم روایت شده است که ایشان فرمودند:

هر کس در شب جمعه ما بین مغرب و عشا بیست رکعت نماز کند در هر رکعت بعد از حمد یازده مرتبه سوره (توحید )را بخواند ،خداوند حفظ می کند او را در اهل و مال و دین و دنیا و اخرت.

منبع :بهرام رحیمی نژاد، معجزات نماز ،انتشارات ایران ص13

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 18 فروردين 1395 |

نمازی جهت نجات از میزان

در وسائل الشیعه از حضرت رسول (ص) مروی است که:

هر کس در شب جمعه مابین مغرب و عشاء دوازده رکعت یعنی شش دو رکعتی نماز کند  و در هر رکعت بعد از حمل چهل مرتبه (قل هوالله احد) بخواند در قیامت بر پل صراط او را ملاقات کنم و با او مصافحه کنم و با هر کس من بر صراط ملاقات و مصافحه کنم کفایت میکنم از او حساب میزان را.

منبع :بهرام رحیمی نژاد، معجزات نماز ،انتشارات ایران جوان صفحه12

موضوعات مرتبط : نمازهای مستحب وواجب
نویسنده رضااتابک در چهار شنبه 18 فروردين 1395 |
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
حدیث روز

اى فرزنـــد آدم! به پدر و مــادرت نیكى كن و صله رحــم داشته باش تا خداوند، كــــــارت را آســان و عمــــرت را طولانى بگردانــد. پــروردگــارت را فرمان ببر تا خردمند به شمـــار آیى و از اونافرمـــانى نكن كه نادان شمرده مى شوى. // پیامبر اکرم (ص)

نویسندگان

سایت های مراجع

آرشیو مطالب

پیوندهای وبگاه


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان واژه های آسمانی،پیام های نورانی  و آدرس   yareasamani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

yareasamani.loxblog.com





دانشنامه سوره های قرآن

سوره قرآن

همگام با کتاب

--کتاب پیوند جوان با نماز--
معرفي و دانلود کتاب پيوند جوان با نماز

در اين کتاب پس از تبيين ميزان اهميّت نماز در زنـدگي، پـاسخــگوي بـرخي از شبهات جـوانـان عـزيـز در امـر نمـاز بوده، و عوامل مهمّي که مي ­تواند زمينه­ي دوري آن­ ها از نماز و عبادت را فراهم ­سازد، مورد بررسي قرار خواهيم داد. اين کتاب علاوه بر آن که در پـيـونـد جـوان بـا نـماز راه­ گشاي خوبي اسـت، مي­ تواند به عنوان متن آمـوزشي جـهـت مـربـيـان عـزيـز و دلسوز هم مورد استــفــاده قــرار گــيــرد
--کتاب ژرفاي نماز--
 کتاب ژرفاي نماز

کتاب از ژرفاي نماز از حضرت آيه الله خامنه اي بـه صــورت فـايــل پــي دي اف, كتاب الكترونيكي به زبان فارسي براي مطالعه همگان اماده دانلود شده است اين كتاب داراي 22 صــفــحـــه اســـت
360 رنگ
جشنواره فرهنگی
صفحه اصلی
پروفایل
قرآن آنلاین